Friday, August 15, 2014

Cerita cinta aku.

Hari demi hari, aku lalui dengan sendiri. Aku cuba mencari erti cinta aku pada seseorang. Aku terus berusaha demi langkah yang terbaik untuk aku mula kan dengan lebih terbaik dari ini. Aku sentiasa mengharapkan yang terbaik dari aku sendiri untuk dikau yang aku suka. Ya Allah, jaga kan dia untuk ku jika dia bukan milik aku. Mungkin kah ini dugaan untuk aku terus cari atau aku menunggu. Semuanya bergantung pada niat dan harapan aku sendiri. Kekadang bukan mudah untuk aku tangguh semua rasa perit dan pilu bila aku gagal dalam usaha aku. Namun, ini mungkin caranya untuk Allah nak tengok usaha aku untuk perkara seperti ini. Setiap kali mengguras air mata, mengimbas mimpi dimasa lalu dimana aku cuba untuk menandingi dirimu dengan orang lain. Aku tahu betapa ramai nya orang diluar sana jugak berusaha untuk dapatkan cinta hati kau. Tapi itu bukan halangan untuk aku berhenti untuk berfikir sama ada aku nak berjalan atau berhenti. Lalu aku fikirkan, aku terus berjalan. InshaAllah. Jodoh pertemuan semuanya bergantung pada Allah. Kepada Allah aku berserah.